موضوع مقاله :

پارچه ی بنگالین

پارچه ی بنگالین

پارچه های ساده بافت و بخصوص پارچه هایی که طرح چاپ و یا نمای بافت ساده ای دارند ضمن عامه پسند بودن، در طول زمان از اقبال عمومی خوبی برخوردار بوده و دچار تبهای زودگذر بازار مصرف و مُد نمی شوند . استفاده از پارچه های ساده بصورت ترکیبی و یا بصورت فقط ساده برای دوخت انواع پوشاک ، همیشه در جریان بوده و به همین دلیل در صورتی که اصول استاندارد در تولید و نیز استفاده از رنگهای به روز و با کیفیت در تولید این نوع پارچه ها لحاظ شود تولید پارچه های ساده و پوشاک حاصل از آن، بازار هدف مطمئن و کم ریسکی خواهد داشت.

یکی از انواع این نوع پارچه ها ، پارچه ی بنگالین ساده است. پارچه ای با بافت ساده که در قسمت تار آن از نخ لاکرا استفاده شده و بافت پود آن با نخ ویسکوز باعث شفافیت و زنده بودن رنگهای آن شده است.

 

پارچه بنگالین پارچت

 

پارچه های ساده بافت و دارای طرح ساده و دارای رنگهای زنده و به روز، برای تولید انواع مانتوهای مجلسی و اداری و نیز دانشجویی استفاده می شوند .

از این میان، پارچه بنگالین به دلیل استفاده از نخ لاکرا و خاصیت کشسانی مناسب آن برای استفاده در پوشاک، از حس مطلوبی در استفاده روزانه برخوردار بوده و با انعطاف پذیری که در پوشاک تولید شده از پارچه بنگالین وجود دارد راحتی مضاعفی برای مصرف کننده وجود خواهد داشت.

 

حالت کشسانی

یکی از نکاتی که در زمان تولید پوشاک با پارچه بنگالین باید مد نظر داشت این است که به دلیل حالت کشسانی که در تار این پارچه وجود دارد در زمان کشیدن الگو و طراحی آن برای این پارچه ، الگو الزاما باید به صورتی کشیده شود که حالت کشی و انعطاف پذیری بیشتر قسمت تار پارچه ، در عرض کار و الگو و پوشاک طراحی شده قرار گیرد که در اصطلاح به این روش الگو کشیدن،  الگوی بی راه می گویند .

به عبارت دیگر معمولا در پارچه هایی که کشسانی ندارند و یا حالت کشی آنها در قسمت پود ( عرض ) پارچه است الگو بصورت عادی و به اصطلاح به راه کشیده و برش خورده می شود اما در پارچه های تار ( طول ) کش الگو بی راه کشیده و برش خورده می شود.

 

مزایا پارچه بنگالین

نکته دیگری که وجود دارد این است که معمولا تولید کنندگان پوشاک برای تولید پوشاک بصورت عمده و سری دوزی، وقتی پارچه ای را انتخاب می کنند سعی دارند حداقل از چند رنگ متنوع و نیز دلخواه استفاده نمایند . مسئله ای که بسته به بازار هدف و بازار موجود و سلایق گوناگون مشتریان هر تولید کننده ای ، یکی از مهمترین مولفه های روند تولید و در ادامه، بازاریابی و فروش و در نهایت تسویه فروش صورت گرفته است که پارچه بنگالین ساده پارچَت دست تولید کننده را برای انتخاب های گوناگون باز می گذارد.

مسئله مهم بعدی که در زمان سفارش پارچه برای تولیدکنندگان عمده پوشاک اتفاق می افتد موضوع حداقل سفارش ممکن به دلیل مدیریت سرمایه بهتر و یا سفارش به مقدار دلخواه از یک رنگ خاص برای مدیریت تولید و فروش بهتر است که ممکن است بعضی از فروشندگان پارچه به دلیل محدودیت‌های روند تولید و یا تامین و تهیه پارچه ، نتوانند خواسته تولیدکننده پوشاک را برآورده سازند .

پارچَت با توجه به حساسیت ها و اولویت های موجود در این قسمت از خرید برای تولید کنندگان پوشاک ، این مسئله را برطرف و حل کرده و تولید کننده پوشاک را در این بخش از خرید نیز به بهترین نحو دلخواه همراهی می کند.

 

تولید و فروش

مواردی که برای روند تولید و فروش پوشاک شمرده شد از نکات مهم و مورد تایید قطعی تمام تولید کنندگان پوشاک بوده و در این میان ، تهیه پارچه از اولویت و اهمیت مضاعف و دوچندانی برخوردار است که اگر این مرحله به خوبی و با خاطری مطمئن و آسوده طی شود قطعا نیمی از راه تولید و بلکه بیشتر آن طی شده و باعث ایجاد حس آرامش و اطمینان خاطر برای پیشبرد ادامه روند تولید و به نتیجه رساندن آن بطور مطلوب است.

در کنار تمامی این الزامات و بایدها، نکته مضاعف و افزونی وجود دارد که شاید در شرایط فعلی و با توجه به افزایش قیمتها و حساسیت به جا و منطقی خریداران پارچه عمده از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و وجود آن می تواند باعث خشنودی و رضایت بیشتر خریداران پارچه عمده باشد موضوع مشاوره قبل از خرید پارچه است .

مسئله ای که در صورت اجرای آن بصورت صحیح و همراه با انصاف و وجدان انسانی و کاری ، می تواند باعث ایجاد همکاری و همراهی بلند مدت خریدار و فروشنده پارچه عمده باشد و در ادامه رضایت و خشنودی حاصل شده باعث وفاداری منطقی مشتری به فروشنده پارچه عمده خواهد شد .

 

پارچَت با اشراف به این موضوع همراه شما تولیدکنندگان پوشاک در زمینه مشاوره و راهنمایی های کلی خرید پارچه بنگالین ساده است .
برای دریافت مشاوره قبل از خرید پارچه بنگالین ساده پارچَت ، در روزها و ساعات کاری با شماره تلفن های ۰۲۱۵۵۵۷۸۱۰۸ و ۰۲۱۵۵۶۲۸۳۶۶ تماس حاصل فرمایید.

2 comments

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *